Developer/owner proklin Posted January 7 Developer/owner Posted January 7 Witajcie! Nowy rok - nowy wielce wyczekiwany update, zgodnie z Waszymi głosami z września ubiegłego roku. Po miesiącach prób i testów udało Nam się stworzyć pierwszą pracę co-op dla Was: Śmieciarz. O co kaman? Praca polega na zebraniu śmieciarki z bazy wraz z ekipą innych graczy oraz wyjazd w wyznaczone obszary w poszukiwaniu zapełnionych śmieciami śmietników. Od razu Was uspokoimy - nie musicie uczyć się ich lokalizacji na pamięć - na minimapie będą pojawiać się znaczniki z dokładną pozycją śmietników, gdy będziemy wystarczająco blisko. Jak zacząć pracę? Pracę w punkcie rozpoczyna jedna osoba - lider lobby. Wymagany jest 10 poziom oraz uprawnienie kategorii C. W momencie rozpoczęcia pracy, serwer automatycznie tworzy lobby. Modyfikowanie składu lobby dostępne jest pod esc/shift+esc (w zależności czy zmienialiście skrót do mapy). Po lewej stronie znajdziecie zakładkę lobby, w której będziecie mogli wyszukać gracza po nicku lub ID i mu wysłać zaproszenie. UWAGA! Aby móc zaprosić gracza do lobby, musi się on znajdować blisko nas. Gracz, który otrzymał zaproszenie będzie mógł je zaakceptować w tej samej zakładce. Gdy uzbieramy cały skład, lider lobby musi wsiąść do pojazdu w bazie, odjechać z miejsca spawnu oraz poczekać, aż reszta lobby wsiądzie do śmieciarki. Tylko pierwsze wejście do śmieciarki musi być wykonane przez lidera, później kierowcą może być ktokolwiek z lobby. UWAGA! Zapraszanie/wyrzucanie graczy z lobby jest dostępne TYLKO gdy nie mamy aktywnego zlecenia. Mamy gotowe auto i skład - co teraz? Wszyscy członkowie lobby mają dostęp do okna zleceń pod klawiszem “E”, gdy siedzi w pojeździe. Jednak tylko lider może akceptować, kończyć i odrzucać zlecenia, pozostali gracze mają jedynie podgląd do zleceń. W oknie zleceń zobaczymy dostępne zlecenia, ich bonusy (1-5 znaków $), obszar oraz ilość śmietników. Lista zleceń jest wspólna dla wszystkich graczy, a poszczególne zlecenie może przyjąć tylko jedna ekipa. Oznacza to, że czekając na wyższy bonus ryzykujecie, że przyjmie je ktoś inny. Dodatkowo gdy zlecenie przeładuje ostatni poziom bonusu zostanie automatycznie usunięte i zastąpione nowym. Dystans nie jest znany w momencie wybierania zlecenia, jednak jest on jednym z czynników wpływających na wysokość zarobków. Po wybraniu zlecenia pojawi nam się obszar na mapie oraz automatycznie wyznaczy GPS do środka obszaru. Po wjechaniu w obszar musimy zacząć rozglądać się za śmietnikami. Poniżej macie poglądowe zdjęcie, jak to wygląda na żywo. Każdy członek lobby ma do zebrania minimalną ilość worków, widoczną po prawej stronie w szczegółach zlecenia. Aby otrzymać wypłatę oraz bonusy ze względu na rozmiar lobby, każdy musi zebrać to właśnie minimum. Ilość zebranych worków jest widoczne tylko dla nas samych, także tutaj wchodzi element współpracy. Musimy komunikować na bieżąco naszym kolegom z pracy jaki jest stan naszej pracy. Wszyscy członkowie lobby słyszą się w ramach voice chatu niezależnie od odległości w jakiej się znajdują, dodatkowo macie tekstowy czat lobby, dostępny pod /y. Teraz mamy dwie opcje: W pewnym momencie osiągniemy minimalne wymogi do zakończenia zlecenia (około 50-60% całkowitych śmietników ze zlecenia). Jeżeli satysfakcjonuje ten wynik lider lobby może zakończyć zlecenie i wziąć kolejne. Nadal otrzymamy bonusy z lobby (pod warunkiem, że każdy zrobił swoją minimalną część) Zbieramy wszystkie worki z obszaru. Jako dodatkową nagrodę za wytrwałość w pracy każdy gracz online otrzyma gwarantowanego FLBoxa w momencie oddania ostatniego worka ze śmieciami do śmieciarki. Zlecenie w tym samym momencie automatycznie jest zamykane, lider ponownie może wybrać następne zlecenie. Wypłaty /raport Proklin Zrobiłem zlecenie ale nie dostałem kasy!!! Spokojnie, wypłaty będą rozdawane w momencie odwiezienia śmieci do bazy. Śmieciarka ma miejsce na 100 worków (być może w przyszłości będzie to zwiększone wraz z wejściem ulepszeń dla pracy Śmieciarza). Nie ma potrzeby wracać do bazy co zlecenie, w przypadku zrobienia 4 pełnych zleceń, w momencie wywiezienia śmieci do zsypu dostaniemy wypłatę za wszystkie 4 zlecenia. Tylko FLBoxy za zrobione pełne zlecenia otrzymujemy do ekwipunku od razu po zakończeniu zlecenia, bez potrzeby powrotu do bazy. Zsypy śmieci znajdziecie na początku pracy w Los Santos oraz dwa kolejne w Sandy Shores i Paleto Bay. Lobby bonus Aby wynagrodzić Waszą pracę w większym składzie, postanowiliśmy dać następujące bonusy do zleceń: 2 osoby: - 3 osoby: 15% 4 osoby: 30% UWAGA! Kwota pokazywana w okienku zleceń jest PODSTAWĄ BEZ BONUSÓW. Jeżeli mamy 4-osobowe lobby (w którym każdy zrobił swoje minimum), 30% bonusu zostanie doliczone do tej stawki w momencie wysypywania śmieci na wysypisku. Ograniczenia pracy: Docelowo chcieliśmy, aby praca śmieciarza była opłacalną pracą dla graczy z minimum 30 levelem. Po długich dyskusjach stwierdziliśmy jednak, że nie chcemy aby nowsi gracze byli wykluczeni z nowej pracy, dlatego wprowadziliśmy system mnożnika wypłat. Można tu będzie pracować od 10 poziomu postaci, z następującymi progami płac: 10-19 lvl - 50% dochodów 20-29 lvl - 75% dochodów 30+ lvl - 100% dochodów Mnożnik jest liczony dla każdego gracza z osobna, także wysokie poziomy nie będą tracić na pracy z nowszymi graczami. System lobby Lobby powstało na potrzeby nowej pracy, jednak macie do niego dostęp także poza nią bez narzuconych przez pracę ograniczeń (ilość graczy, lvl itp.). Na ten moment umożliwia ono jedynie wspólny czat tekstowy i głosowy, a także widoczność listy członków wraz z ich aktywnością, jednak w przyszłości planujemy rozwinąć tą mechanikę o kilka dodatkowych funkcjonalności. Czat lobby macie dostępny pod /y. Czat głosowy dla automatycznie włącza się w momencie stworzenia i dołączenia do lobby. Na niebiesko będziecie widzieć nicki osób, które mówią do Was z lobby. (Czat głosowy ogólny i lobby są dostępne pod tym samym klawiszem “X”, także będzie Was słychać lokalnie oraz w lobby, bez względu na dystans pomiędzy członkami lobby). Uwaga! Lobby automatycznie zostanie usunięte gdy wszyscy jego członkowie wyjdą z serwera! FAQ: Czy muszę mieć wolny ekwipunek w trakcie pracy, aby zbierać śmieci? Nie, śmieci nie zabierają miejsca w ekwipunku. Jednak jeśli planujemy zakończyć całe zlecenia musimy mieć wolne miejsce na FLBoxy Dostałem/am crasha, czy cała moja praca poszła na marne? Nie. Obecność w lobby nie jest zależna od tego czy jesteśmy na serwerze. Możemy wrócić na serwer i kontynuować pracę! W przypadku crasha pokaże się dopisek, że gracz jest offline. Jest jednak mały kruczek. Jeżeli lider zakończy zlecenie lub ostatni worek śmieci trafi do śmieciarki w momencie, gdy jesteśmy offline, stracimy gwarantowanego FLBoxa oraz nie zadziałają wszelkie bonusy serwerowe na pieniądze oraz punkty doświadczenia (np. napój energetyczny Sprunk, Lucky Hour, premie weekendowe itp.). Z rozbiegu wpadłem pod śmieciarkę i umarłem. Gdzie pieniądze? Dodajemy wstępną mechanikę BW. W przypadku śmierci w pracy odrodzimy się w tym samym miejscu po kilku sekundach. Wprowadzamy to do wszystkich prac, poza lotami widokowymi (nikt raczej nie chciałby ponownie zrespić się w powietrzu bez samolotu i spadochronu). Na lotach widokowych po śmierci pojawimy się obok blipu początku pracy. P.S. Na mechaniku również to działa. Boję się o swoje życie z tyłu śmieciarki, można ją troszkę poskromić? Oczywiście! Dodaliśmy opcję zapinania pasów na miejscach wiszących z tyłu śmieciarki. Działa on na mniejsze podbicia i hopki, jednak przy większych kraksach i tak jest szansa, że spadniemy z tego miejsca. Ryzyko zawodowe! Przebudowa menu głównego - ekran przeglądu Na nowym ekranie przeglądu znajdziecie zbiór podstawowych informacji z serwera, takich jak aktualne zadanie dzienne, ilość graczy z danych grup online, listę mechaników i tunerów, a także swoje bieżące mandaty. Jeśli macie aktywny pakiet premium, będziecie tu mogli również opłacić je przelewem, jednak proces ten będzie Was kosztował dwukrotność kwoty mandatu. Oprócz tego dodano zakładkę Lobby do prostej obsługi nowej mechaniki. Możecie w niej tworzyć i zarządzać swoimi lobby. Pozostałe zmiany: dodano wyświetlanie nicków graczy mówiących aktualnie na voice chacie dodano możliwość tymczasowego wyłączenia kupionego ulepszenia pracy wsiadając do pojazdu jako pasażer, wejdziemy teraz do najbliższego wolnego miejsca dodano automatyczne logowanie po restarcie serwera (gdy mamy aktywne “Zapamiętaj mnie”) zaktualizowano ubrania w niektórych pracach dorywczych zmodyfikowano menu główne w interfejsie użytkownika utworzono ekran podsumowania z podstawowymi informacjami serwerowymi usunięto dekoracje świąteczne wyłączono stały śnieg usunięto bota ze skrzynkami halloweenowymi wyłączono możliwość tworzenia choinki świątecznej z prezentami Liczymy, że spodoba Wam się nowa praca i zachęci do grania z innymi graczami. 29 Quote
Latte019 Posted January 7 Posted January 7 (edited) Bardzo przyjemna robótka, update całościowo na + Edited January 7 by Latte019 Quote
erazerek Posted January 8 Posted January 8 (edited) Update na plus, dobra robota, lecz mam oczywiście swoje uwagi: • Odradzanie się po śmierci → Podczas pracy jest spoko, ale zauważyłem, że funkcjonariusz PD, którego właśnie zabiłeś na służbie, również respi się w tym samym miejscu. Jaki to ma sens? Z tego, co mi wiadomo, gdy np. wjadą mi na plantację i ich zabiję, to mają zakaz wracania na akcję. A respiąc się w tym samym miejscu, chcąc czy nie chcąc, sprawia, że są jakby z powrotem na akcji. Czy nie byłoby lepiej, gdyby respili się na komendzie? • Dodano wyświetlanie nicków graczy mówiących aktualnie na voice chacie → Aktualnie wyświetla się to pod mapką. Czy nie dałoby się tego zrobić w innym miejscu, np. wyśrodkować do lewej krawędzi ekranu? • Wsiadając do pojazdu jako pasażer, wejdziemy teraz do najbliższego wolnego miejsca → Mam wrażenie, że wczoraj strasznie się to bugowało. Czasami postać potrafi wsiąść na miejsce kierowcy, a innym razem, gdy wyjdziesz z pojazdu jako kierowca, automatycznie wsiada z powrotem, np. na miejsce pasażera. Edited January 8 by erazerek 1 Quote
Krzysztof1996 Posted January 8 Posted January 8 4 godziny temu, erazerek napisał: • Odradzanie się po śmierci → Podczas pracy jest spoko, ale zauważyłem, że funkcjonariusz PD, którego właśnie zabiłeś na służbie, również respi się w tym samym miejscu. Jaki to ma sens? Z tego, co mi wiadomo, gdy np. wjadą mi na plantację i ich zabiję, to mają zakaz wracania na akcję. A respiąc się w tym samym miejscu, chcąc czy nie chcąc, sprawia, że są jakby z powrotem na akcji. Czy nie byłoby lepiej, gdyby respili się na komendzie? Jeżeli chodzi o PD, to od momentu powstania nowego regulaminu serwerowego rygorystycznie podchodzimy do tego typu sytuacji i staramy się być fair wobec graczy. Kiedy podczas plantacji, któryś z funkcjonariuszy zginie, automatycznie jest wyłączony z akcji. Jedynie może wrócić po swój pojazd służbowy i odjechać. Tyczy to się również innych przypadków pokroju pościgów, strzelanin itd.. ✌️ Quote
erazerek Posted January 8 Posted January 8 (edited) 3 godziny temu, Krzysztof1996 napisał: Jeżeli chodzi o PD, to od momentu powstania nowego regulaminu serwerowego rygorystycznie podchodzimy do tego typu sytuacji i staramy się być fair wobec graczy. Kiedy podczas plantacji, któryś z funkcjonariuszy zginie, automatycznie jest wyłączony z akcji. Jedynie może wrócić po swój pojazd służbowy i odjechać. Tyczy to się również innych przypadków pokroju pościgów, strzelanin itd.. ✌️ Zdaję sobie sprawę ze takie coś zostało dodane bo regulamin nowy został udostępniony pare dni przed moim odejściem. Bardziej mnie obawia to że zabijesz funkcjonariusza i nie będziesz tego wiedział/widział i nadal będziesz w niego pakować tworząc niepotrzebny chaos. Edited January 8 by erazerek Quote
Developer/owner proklin Posted January 8 Author Developer/owner Posted January 8 9 godzin temu, erazerek napisał: Odradzanie się po śmierci → Podczas pracy jest spoko, ale zauważyłem, że funkcjonariusz PD, którego właśnie zabiłeś na służbie, również respi się w tym samym miejscu. Jaki to ma sens? Z tego, co mi wiadomo, gdy np. wjadą mi na plantację i ich zabiję, to mają zakaz wracania na akcję. A respiąc się w tym samym miejscu, chcąc czy nie chcąc, sprawia, że są jakby z powrotem na akcji. Czy nie byłoby lepiej, gdyby respili się na komendzie? To nasze przeoczenie, jest już naprawione i pewnie jeszcze dziś będzie wgrane. 9 godzin temu, erazerek napisał: • Dodano wyświetlanie nicków graczy mówiących aktualnie na voice chacie → Aktualnie wyświetla się to pod mapką. Czy nie dałoby się tego zrobić w innym miejscu, np. wyśrodkować do lewej krawędzi ekranu? Nie udało nam się znaleźć lepszego miejsca, które nie będzie kolidowało z innymi elementami interfejsu. W przyszłości może znajdziemy lepsze miejsce. 1 Quote
GRUHA6969PL Posted January 28 Posted January 28 Super, fajnie że dodajecie nowe prace, funkcje i systemy. Szkoda tylko że na praktycznie martwym serwerze który w zasadzie sami tylko dobijacie. Tak trzymać 😉👌 1 Quote
Developer/owner proklin Posted January 28 Author Developer/owner Posted January 28 4 godziny temu, GRUHA6969PL napisał: Super, fajnie że dodajecie nowe prace, funkcje i systemy. Szkoda tylko że na praktycznie martwym serwerze który w zasadzie sami tylko dobijacie. Tak trzymać 😉👌 Na martwym serwerze, w którym aktywność graczy ostatnio ciągle rośnie, nawet gdy nie ma eventów? Dziękujemy za słowa otuchy, planujemy właśnie tak trzymać 🤣 2 1 Quote
GRUHA6969PL Posted January 28 Posted January 28 4 godziny temu, Proklin napisał: Na martwym serwerze, w którym aktywność graczy ostatnio ciągle rośnie, nawet gdy nie ma eventów? Dziękujemy za słowa otuchy, planujemy właśnie tak trzymać 🤣 Jak ponad połowa graczy pewnie na banie za byle pierdołe siedzi albo po prostu miało dosyć administracji lub zwyczajnie znudziło się serwerem to masz tu po 20-30 graczy. Ale no fakt, tak trzymajcie to będzie jeszcze mniej. Quote
ziolek999 Posted January 28 Posted January 28 (edited) 1 godzinę temu, GRUHA6969PL napisał: Jak ponad połowa graczy pewnie na banie za byle pierdołe siedzi albo po prostu miało dosyć administracji lub zwyczajnie znudziło się serwerem to masz tu po 20-30 graczy. Ale no fakt, tak trzymajcie to będzie jeszcze mniej. Fakt za czity, przerzucanie majątku czy coś - bany powinny zostać, ale dla tych, którzy nie mieli grubych przewinien można by dać drugą szanse. edit. Co do tego głównego wątku nowa praca bardzo na plus, inna niz wszystkie z pewnościa. Dobra robota. Edited January 28 by ziolek999 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.