Jump to content

Wykryto AdBlocka!
Prosimy o dodanie naszej strony do wyjątków Twojego programu blokującego reklamy.

Bannery na stronie nie są inwazyjne, a ich wyświetlanie pomaga nam utrzymać serwery.

Dziękujemy!

Stragany, punkty aktywności i ulepszenia prac.


Proklin
 Share

Recommended Posts

  • Developer/owner

image.png

Witajcie!

Mamy dla Was kilka nowości :)

 

Stoiska targowe

W sklepie meblowym od dziś dostępne są stoiska targowe, dzięki którym możecie wystawiać swoje przedmioty na sprzedaż bez konieczności otwierania okna handlu. Inni gracze mogą zobaczyć Wasze oferty i po prostu kupić przedmiot po ustalonej przez właściciela cenie.

image.png

Targ

Na molo w Los Santos znajdziemy targ, gdzie możemy stawiać swoje stragany. Postawione stanowiska będą aktywne, nawet jeśli od nich odejdziecie. System pozwala na ustawianie stolików w innych miejscach (np. Mirror Park), jednak muszą one być ustawione w taki sposób, aby nie przeszkadzały innym graczom. Jeżeli wybierzemy postawienie stanowiska poza molem, musimy się znajdować w jego pobliżu - inaczej stanowisko zniknie po 1 minucie. Aby odzyskać stanowisko musimy wrócić do miejsca, w którym było postawione. Po wyjściu z serwera stanowisko z obszaru mola automatycznie zniknie po 10 minutach.

image.png

Tworzenie oferty

Aby stworzyć ofertę, musimy mieć dany przedmiot w asortymencie stoiska. Pozycja dotyczy zawsze ilości sztuk, którą znajdziemy w danej grupie. Gdy mamy 10 sztuk w stacku, oferta dotyczy tych 10 sztuk, nie można kupić mniejszej ilości! Pozwala to oferować pojedyncze sztuki lub tańsze, hurtowe ilości.

image.png

 

Ulepszenia

Jeśli Twój stragan nie spełnia Twoich oczekiwań możesz go ulepszyć. Aby to zrobić konieczne będzie użycie Punktów aktywności (więcej o nich za chwilę). Pozwoli to zwiększyć ich pojemność czy ilość aktywnych jednocześnie ofert.

image.png

 

Wyłączenie stanowiska

Gdy stanowisko zostaje usunięte znika ono z mapy dla pozostałych graczy, a właściciel ma w jego lokalizacji ikonę odbioru. Na odebranie go mamy 30 dni, w przeciwnym wypadku stragan jak i jego zawartość przepadają!

 

Statystyki cen

Przy każdej z ofert znajdziecie średnią cenę, za jaką dany przedmiot jest sprzedawany, wraz z podziałem na ilość sztuk, aby łatwiej było określić ceny hurtowe.

Uwaga! Średnie ceny pojawią się dopiero w kolejnych dniach, gdy system będzie miał odpowiednie dane.


 

Punkty aktywności

Zdobywanie punktów

Mechanizm daje szansę na otrzymanie Punktów aktywności (PA) podczas wykonywania prac. Zdobycie każdego kolejnego PA, resetuje czas ważności wszystkich Punktów do 14 dni.

Przykładowo mając 2 PA Pizzaboy, aktywne do jutra, wystarczy zdobyć jeden nowy, aby dwa stare i jeden nowo zdobyty PA Pizzaboy miały znów 14 dni do wygaśnięcia.

image.png

 

Punkty można zdobywać do osiągnięcia limitu, po tym czasie nowe trafienia resetują ich termin w sposób opisany wyżej. 

Stan swoich punktów możemy sprawdzić wpisując komendę /pa
 

Korzyści

Za każdy aktywowany punkt aktywności otrzymujemy 2% premii w danej pracy

Nasze punkty możemy także wymienić na ulepszenia pracy (więcej niżej), co spowoduje usunięcie bonusu. Możemy jednak zdobyć je kolejny raz, aby mieć zarówno ulepszenia jak i premie. 



 

Ulepszenia prac

Niektóre z prac otrzymały możliwość zakupu ulepszeń. Aby to zrobić musimy skorzystać z Punktów aktywności opisanych wyżej. 

 

image.png

Każda z prac objęta systemem ulepszeń otrzymała po 3 dostępne ulepszenia, a zakup niektórych z nich wymaga PA z innej pracy. 

Ulepszenie jest aktywne przez 14 dni od zakupu.

 

Prace z ulepszeniami:

  • Pizzaboy 
  • Magazynier 
  • Konwojent
  • Nurek

 

W przyszłości system ten będzie rozbudowywany o pozostałe prace, najpierw jednak musimy zbadać wpływ systemu na zarobki w mniej dochodowych zajęciach. 

 

Mamy nadzieję, że nowości się Wam podobają i do zobaczenia na serwerze! :)
 

  • Like 21
  • Haha 1
  • Confused 3
Link to comment
Share on other sites

Nic ciekawego, takie rzeczy raczej nie przyciągną graczy do rozgrywki na serwerze.

Na serwerze kilka miesięcy temu zostały wprowadzone zadania organizacyjne. Dlaczego ten system nie jest rozwijany? Ten sam przypadek mamy z dodaną bronią. Dwa projekty, które zostały wrzucone i z perspektywy gracza nic więcej z nimi się nie dzieje - nie mówiąc o tym, że po takim czasie dalej obie te nowinki są w fazie alpha. 

Myślę, że miło by było zobaczyć jakąś nową pracę z systemem CO-OP. Chyba wiele graczy wskazywało na taką aktualizację. 

Kolejną sprawą są frakcje, bo myślę, że to właśnie głównie one przyciągają i utrzymają wielu graczy przy aktywnym spędzaniu czasu. Ogarnięcie LSPD i praca nad nowymi frakcjami to powinien być Wasz priorytet - przynajmniej tak mi się wydaję. Wiadomo, że trzeba spędzić nad tym dużo czasu, ale właśnie o to chyba chodzi. 

Ogromnie ważną rzeczą są również eventy, które od x czasu to porostu powtarzany schemat - ile można. Gracz co event oczekuję czegoś nowego, innego schematu nie polegającego tylko i wyłącznie na zbieraniu znajdziek lub tych śmiesznych tokenów w pracach dorywczych xD. Może coś bardziej rozbudowanego? Jest to rzecz, o której trzeba myśleć o wiele wcześniej, a nie tydzień przed jakimś wydarzeniem. Im więcej czasu macie na ich realizację tym lepiej. Dziękuję za przeczytanie mojego wywodu, który napisałem w trakcie drogi do pracy, pozdrawiam.

  • Like 1
  • I am for 24
Link to comment
Share on other sites

lepiej dodajcie po 2 nowe prace zarówno jak i dla starych graczy jak i dla nowych a nie dodać cos co nic zbytnio nie zmieni i dużego szalu nie będzie robić

  • Like 3
  • I am for 3
Link to comment
Share on other sites

Stoiska to nic ciekawego ale ulepszenia prac to dobry pomysł choć zepsuliście to koniecznością pracy tam gdzie nie chce się pracować. Poza tym zamiast robić takie wygibasy logiczne nie prościej zaczerpnąć sprawdzony pomysł z Majestic? Tam pracuje się na takiej pracy którą się lubi. Na początku wszystkie płacą mniej więcej podobnie ale ze zdobywaniem kolejnych poziomów zarabia się coraz więcej z każdego kursu/zlecenia lub wrzuconego worka w wypadku śmieciarki. Tam zwiększa się normalnie wypłata i wzrost wynagrodzenia nie kończy się na 9% tylko z każdym poziomem pracy wynagrodzenie wzrasta. O ile mi wiadomo nie ma tam górnego limitu a wynagrodzenie faktycznie zależy od tego ile poświęcenia włożyło się w zdobywanie kolejnych poziomów w danej pracy.

  • I am for 3
Link to comment
Share on other sites

To teraz ja mam pytanie czy jak jest zlecenie na elektryku na molo czy da sie tam wjechać czy ten punkt został usunięty lub przeniesiony bliżej wjazdu na molo bo jak został i nie da sie tam wjechać to będzie to bardzo śmieszne 

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Valerss_yt napisał:

To teraz ja mam pytanie czy jak jest zlecenie na elektryku na molo czy da sie tam wjechać czy ten punkt został usunięty lub przeniesiony bliżej wjazdu na molo bo jak został i nie da sie tam wjechać to będzie to bardzo śmieszne 

Wolałbym żeby usunęli ten absurdalny punkt na dachu bloku przy Simeonie do którego wspina się wieczność. Do diaska, to jest FL a nie Far Cry i słynne wieże z tej serii. 

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, EIUC_BeastPL napisał:

Wolałbym żeby usunęli ten absurdalny punkt na dachu bloku przy Simeonie do którego wspina się wieczność. Do diaska, to jest FL a nie Far Cry i słynne wieże z tej serii. 

Jezu prawda🤣

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Valerss_yt napisał:

To teraz ja mam pytanie czy jak jest zlecenie na elektryku na molo czy da sie tam wjechać czy ten punkt został usunięty lub przeniesiony bliżej wjazdu na molo bo jak został i nie da sie tam wjechać to będzie to bardzo śmieszne 

trzeba biegać z buta pytałem wczoraj Proklina na globalnym 

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Ulepszanie prac fajne, ale kompletnie nieprzemyślane. Całkowity bezsens, by ulepszyć daną pracę to trzeba mieć też punkty na innej, jaki to ma sens? Już lepiej dać więcej punktów potrzebnych na ulepszenie na danej pracy niż rozkładać to na 3 prace, by coś ulepszyć.

Stragany dobry pomysł(tylko miały wlecieć rok temu o ile dobrze pamiętam), niby były testowane, a jednak są w nich błędy i nie są tak samo do końca przemyślane jak ulepszenia prac.

  • Like 8
  • I am for 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

153 graczy na serwerze, a targ pęka w szwach 😅

image.thumb.png.eae1e7577feda76fe50892c3ba1d8f54.png

Edited by K4M1Lo5
poprawka ilosci graczy :D
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.01.2024 o 21:58, Latte019 napisał:

Nic ciekawego, takie rzeczy raczej nie przyciągną graczy do rozgrywki na serwerze.

Na serwerze kilka miesięcy temu zostały wprowadzone zadania organizacyjne. Dlaczego ten system nie jest rozwijany? Ten sam przypadek mamy z dodaną bronią. Dwa projekty, które zostały wrzucone i z perspektywy gracza nic więcej z nimi się nie dzieje - nie mówiąc o tym, że po takim czasie dalej obie te nowinki są w fazie alpha. 

Myślę, że miło by było zobaczyć jakąś nową pracę z systemem CO-OP. Chyba wiele graczy wskazywało na taką aktualizację. 

Kolejną sprawą są frakcje, bo myślę, że to właśnie głównie one przyciągają i utrzymają wielu graczy przy aktywnym spędzaniu czasu. Ogarnięcie LSPD i praca nad nowymi frakcjami to powinien być Wasz priorytet - przynajmniej tak mi się wydaję. Wiadomo, że trzeba spędzić nad tym dużo czasu, ale właśnie o to chyba chodzi. 

Ogromnie ważną rzeczą są również eventy, które od x czasu to porostu powtarzany schemat - ile można. Gracz co event oczekuję czegoś nowego, innego schematu nie polegającego tylko i wyłącznie na zbieraniu znajdziek lub tych śmiesznych tokenów w pracach dorywczych xD. Może coś bardziej rozbudowanego? Jest to rzecz, o której trzeba myśleć o wiele wcześniej, a nie tydzień przed jakimś wydarzeniem. Im więcej czasu macie na ich realizację tym lepiej. Dziękuję za przeczytanie mojego wywodu, który napisałem w trakcie drogi do pracy, pozdrawiam.

Dzień Dobry. Tak jestem za tym, by dodawać różnego rodzaju prace i wszelkiego rodzaju aktywności. Z resztą argumentów się kompletnie nie zgadzam. Fivelife jest chyba jedynym serwerem, jaki znam, który nie ściemnia. Jako że w nazwie serwera nie ma, że jest to Role Play, od razu  wiadomo, do kogo adresowany jest serwer. Naprawdę niewiele jest serwerów, które stać na odwagę, by napisać to otwarcie. Chowają się za ten bardzo popularny i stosunkowo młody gatunek, by przyciągnąć jak najwięcej ludzi. Jeśli właściciele teraz zdecydowaliby się na wstawienie choćby GOV-u zrujnują moim zdaniem to, co udało im się zbudować przez kilka lat. Owszem nie ma tego dużo, ale jeśli im to pasuje, szanuję. Ostatni Twój akapit to już nie merytoryczne argumenty, a raczej bym powiedział Twoje oczekiwania. Ty wolisz więcej eventów i aktywności, innemu wystarczy co jest teraz ;). Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.01.2024 o 23:00, EIUC_BeastPL napisał:

Stoiska to nic ciekawego ale ulepszenia prac to dobry pomysł choć zepsuliście to koniecznością pracy tam gdzie nie chce się pracować. Poza tym zamiast robić takie wygibasy logiczne nie prościej zaczerpnąć sprawdzony pomysł z Majestic? Tam pracuje się na takiej pracy którą się lubi. Na początku wszystkie płacą mniej więcej podobnie ale ze zdobywaniem kolejnych poziomów zarabia się coraz więcej z każdego kursu/zlecenia lub wrzuconego worka w wypadku śmieciarki. Tam zwiększa się normalnie wypłata i wzrost wynagrodzenia nie kończy się na 9% tylko z każdym poziomem pracy wynagrodzenie wzrasta. O ile mi wiadomo nie ma tam górnego limitu a wynagrodzenie faktycznie zależy od tego ile poświęcenia włożyło się w zdobywanie kolejnych poziomów w danej pracy.

Cóż dawanie za przykład Majestica to zły pomysł i to ze wszech miar, a przykład przytoczonych przez Ciebie tam prac pokazuje w połączeniu z różnymi karnetami, do jakich patologi tam dochodzi w kontekście ekonomii, ale nie tylko. Takie serwery nie dość, że wpływają fatalnie na społeczność zorientowaną wokół gatunku Role Play, to jeszcze kompletnie rozwalają gatunek sam w sobie. Samo wpisanie w nazwę serwera, że jest to Role Play, jest jawną manipulacją, by nie napisać oszustwem. Serwer jest postawiony na założeniach, by wyłącznie zarobić i to jak najwięcej, i wszystko jest zorientowane wokół właśnie tego. Próba połączenia świata Role Play-owego z bojówkarskim jest właściwie nie możliwa, w tym sensie, żeby nie miało to swoich implikacji. Nawet najlepiej napisany regulamin i najlepsze intencje ludzi stojących za projektem nie pomogą. Właśnie majestic jest tutaj niechlubnym przykładem, jak nie robić takiego serwera. Trzeba mieć tego świadomość. Druga sprawa to sama platforma RAGE MP. Chyba wszyscy zdążyli się zorientować, że sama platforma jest zaprojektowana pod zarabianie, a najdelikatniej ujmując, by zarobiła tyle by utrzymać infrastrukturę. Nie ma tam serwera poza GTA World, który jest serwerem Role Play. Chciałbym się jeszcze odnieść do technikaliów. Wszyscy chcielibyśmy by zmiany na serwerach budowanych mozolnie na platformach RAGE wchodziły błyskawicznie, by stale coś modyfikować czy dodawać. Niewielu jest developerów, którzy "orientują się" w narzędziach na tę platformę. To nie FiveM, że kupisz paczkę za kilka stówek i w jeden dzień stawiasz serwer. I polskie poletko na RageMP świetnie to pokazuje. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.02.2024 o 18:10, K4M1Lo5 napisał:

153 graczy na serwerze, a targ pęka w szwach 😅

image.thumb.png.eae1e7577feda76fe50892c3ba1d8f54.png

Bo w obecnej formie to bezsens i nie będzie działać.

Pomysł był mój w propozycjach, ale ... Eee, nie ważne. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.02.2024 o 16:17, Gato napisał:

Jako że w nazwie serwera nie ma, że jest to Role Play, od razu  wiadomo, do kogo adresowany jest serwer.

 

W dniu 8.02.2024 o 16:47, Gato napisał:

Samo wpisanie w nazwę serwera, że jest to Role Play, jest jawną manipulacją, by nie napisać oszustwem. Serwer jest postawiony na założeniach, by wyłącznie zarobić i to jak najwięcej, i wszystko jest zorientowane wokół właśnie tego. Próba połączenia świata Role Play-owego z bojówkarskim jest właściwie nie możliwa, w tym sensie, żeby nie miało to swoich implikacji.

 

Damn, kiedy Wy zrozumiecie, że wszystko co się zaczęło od SAMP+MTA i trwa do dzisiaj na FiveM/RageMP to tylko i wyłącznie RPG?

Nawet MrucznikRP był serwerem RPG. 

Prawdziwe RP to ChatVR, Second Life albo there.com

Link to comment
Share on other sites

Trochę śmiesznie brzmią te punkty aktywności i system progresji prac.  Próba zmuszania robienia prac które ludzie nie lubią ( głównie przez to że są słabo zrobione) by jakoś ratować to że ludzie robią tylko kilka najbardziej opłacalnych: brzmi jak próba reanimacji przy zatrzymaniu krążenia za pomocą apteczki z bandażami i plastrami.  Sory, ale tutaj cały system prac jest do przerobienia, bo zwyczajnie to co obecnie jest nie działa. Najlepiej było by po prostu zrobić wielki reset i każda praca powinna dawać tyle samo a o  zarobkach decydować ilość czasu włożona w dane zajęcie. W innym wypadku to zawsze będą pół środki bardziej irytujące niż dające rezultat. Rozumiem że niektórych by zabolały te zmiany, ale w obecnej sytuacji bez środków doraznych nie ma innego rozwiązania które realnie rozwiąże problem 

Edited by Marcelinka
  • I am for 2
  • I am against 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
W dniu 18.02.2024 o 16:59, Marcelinka napisał:

Próba zmuszania robienia prac które ludzie nie lubią ( głównie przez to że są słabo zrobione)

 

+1

 

Fotograf i praca malarza-akrobaty-sadownika-rozwociela w jednym to najlepszy przykład na to, że ktoś nie miał pomysłu na pracę.

 

Baj de łej, te stragany w ogóle się sprawdziły na serwerze? Bo po wyjściu gracza z serwera to one znikają, więc jaki sens ma ta (bez)rutynowość? 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
W dniu 28.05.2024 o 22:54, Hewret napisał:

 

+1

 

Fotograf i praca malarza-akrobaty-sadownika-rozwociela w jednym to najlepszy przykład na to, że ktoś nie miał pomysłu na pracę.

 

Baj de łej, te stragany w ogóle się sprawdziły na serwerze? Bo po wyjściu gracza z serwera to one znikają, więc jaki sens ma ta (bez)rutynowość? 

Akurat stragany są w porządku. Wiem że kilka miesięcy temu miałem w tej kwestii inną opinię ale po czasie mogę stwierdzić że sprawdzają się.

Edited by EIUC_BeastPL
Link to comment
Share on other sites

Stragany może fajne, ale mało kto tego używa, każdy wręcz zapomniał o tym, że takowe istnieją.
Ulepszenia prac są niezbyt fajnie obmyślane, czemu miałyby one być tymczasowe? Nie rozumiem tego, jeżeli nabiorę umiejętności do szybszego zbierania czy poruszania się to czemu po dwóch tygodniach miałbym już tej umiejętności nie mieć? IRL też jak się nauczysz czegoś to za kilka dni już tego nie umiesz? Proszę o logiczne wyjaśnienie tego.

  • I am for 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...