Jump to content

Wykryto AdBlocka!
Prosimy o dodanie naszej strony do wyjątków Twojego programu blokującego reklamy.

Bannery na stronie nie są inwazyjne, a ich wyświetlanie pomaga nam utrzymać serwery.

Dziękujemy!

Testy nowego RAGE, Tryb Deathmatch i inne


Proklin
 Share

Recommended Posts

  • Developer/owner

header.png

Witajcie!

 

Od dziś rozpoczynamy kilkudniowe testy nowego RAGE w wersji 1.1.

Nowa wersja daje nam nowe możliwości, dlatego od razu wprowadzamy kilka mechanik, których do tej pory wprowadzić nie mogliśmy. Jeśli chcesz wiedzieć więcej zapraszamy do lektury.

 

RAGE 1.1

Ta wersja jest jeszcze w fazie public beta, dlatego jej wprowadzenie niesie za sobą nie tylko zalety ale i wady. Najprościej będzie rozpisać je za pomocą listy.

Zalety:

  • poprawiona synchronizacja pojazdów
  • synchronizacja pojazdów bez kierowców
  • poprawiona synchronizacja postaci
  • oczekiwany wzrost FPS
  • oczekiwana poprawa dołączania do serwera (problem z HOME)
  • wiele nowych funkcji, a zarazem możliwości

Wady:

  • brak serwera na liście serwerów RAGE, dopóki 1.1 będzie w wersji BETA, co oznacza konieczność logowania przez Direct Connect*
  • problemy z pracą Holowników, która zostaje wyłączona na czas testów**

 

* uruchomiony specjalny serwer na starej wersji, który będzie widoczny na liście i będzie informował o konieczności użycia opcji Direct Connect

** jeśli masz prace społeczne na holownikach, skontaktuj się bezpośrednio z kimś z administracji w celu zmiany jej na inną.

 

Wstępnie chcemy, aby testy trwały około 2-3 dni, jeśli jednak pojawi się sytuacja krytyczna, nie wykluczamy opcji zakończenia ich wcześniej. Jest też szansa na sytuację odwrotną, tj. jeśli testowana wersja będzie widocznie lepsza niż poprzednia, a wady nie będą bardzo odczuwalne możemy przy niej pozostać na dłużej.

rage.png
 

Tryb DM

Jedną z głównych zmian, jakie mogliśmy wprowadzić dzięki tej wersji jest tryb deathmatch.

Każdy gracz, który uruchomi sobie tę opcję ma odblokowaną opcję bicia (na czas testów bez żadnych broni itp.) i może zadawać obrażenia innym graczom, którzy także mają włączony DM.

Gracz, który ma ten tryb wyłączony jest nieczuły na uderzenia innych graczy! Dzięki czemu jeśli należysz do grupy ludzi, którym się ta opcja nie podoba możesz grać dalej bez zmian.

Aby uniknąć trolli i sytuacji, w których ktoś kogoś atakuje i wyłącza DM, system został wyposażony w mechanizm opóźnień. Włączanie jak i wyłączanie trwa określoną ilość czasu, przez co nasz status nie zmienia się od razu.

ustawienia.png

Przebieg działania trybu DM:

  • włączanie - 60 sekund, brak DM, biała ikonka czaszki przy nicku
    dm1.png
  • włączony - tryb DM aktywny, gracz może zadawać i otrzymywać obrażenia
    dm2.png
  • wyłączanie - 180 sekund, DM aktywny, czarna ikonka przy nicku
    dm3.png


 

Tryb RP

Zaczęliśmy odnotowywać coraz więcej zgłoszeń/próśb związanych z odgrywaniem RP, które z racji na charakterystykę serwera jest utrudnione. Aby choć trochę zminimalizować tą niedogodność na serwerze wprowadziliśmy Tryb RP, po włączeniu którego przy naszym nicku pojawia się ikonka RP, dzięki czemu chętni do odgrywania łatwiej się odnajdą.

Jednocześnie gracz, który taką opcję uruchomi zobowiązuje się trzymać zasad RP!

Dodatkowo chmurki /me i /do wyświetlają się teraz przez 20 sekund zamiast 10.

rp.png
 

Minimapa/radar

Nowa wersja RAGE nie ma natywnie wbudowanego oddalania radaru po kliknięciu klawisza Z, dlatego stworzyliśmy tę opcję sami. Przy okazji dodając dodatkową mechanikę.

Gdy klikniemy klawisz Z, mapka oddali nam się tak jak na poprzedniej wersji, jednak gdy klikniemy Z trzymając klawisz CTRL powiększy się cały radar, odsłaniając dużo większy fragment mapy.

mapa.png
 

Waypoints

Opcja bardzo przydatna, której ze względów technicznych nie mogliśmy uruchomić wcześniej. Zasada jej działania jest bardzo prosta, gdy jesteśmy w pojeździe i zaznaczymy sobie punkt na mapie (waypoint), system automatycznie zaznaczy go wszystkim innym pasażerom auta.

waypoint.png
 

Blipy na mapie

Przeanalizowaliśmy wszystkie blipy na mapie i te, które są mniej istotne jak bankomaty, rowery miejskie, łowiska czy stacje paliw dostały przezroczystość, dzięki czemu gdy patrzymy na mapę od razu widzimy, które punkty są ważne dla rozgrywki.

blipy.png
 

Błędy i ich zgłaszanie

Wersja beta RAGE oznacza duże szanse na wystąpienie nowych błędów, aby opanować ten problem na forum powstał nowy dział, w którym możecie zgłaszać wszystkie zaobserwowane problemy. Ważne aby wcześniej sprawdzić, czy ktoś już tego samego problemu nie zgłosił. Dla bezpieczeństwa wszystkie zgłoszenia muszą zostać manualnie zatwierdzone, więc tematy będą pojawiać się z opóźnieniem.

https://fivelife.pl/forums/forum/119-rage-11/


 

To już wszystkie najważniejsze informacje, które chcieliśmy Wam przekazać.

Zachęcamy wszystkich do wyrażania swojego zdania na temat opisanych wyżej zmian, głównie jeśli chodzi o tryb DM i nową wersję RAGE.

 

Do zobaczenia na testach!

  • Like 4
  • Thanks 5
  • I am for 1
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, kusbon45 napisał:

cut jak sie dostac na serwer teraz ? u mnie na rage jest tylko takie cos.....1129448593_Adnotacja2020-09-04192602.thumb.png.9277c9f34971818e6ff9cf709b9ed5e1.png 

No i czego w tym nie rozumiesz? Połącz się za pomocą "Direct connect" na IP podane w nazwie, czytanie ze zrozumieniem nie boli raczej. ;X 

Link to comment
Share on other sites

  • Developer/owner

Niestety gdy osiągaliśmy około 170 osób online serwer się zawieszał, póki nie zlokalizujemy problemu testy muszą zostać wstrzymane.

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

  • RacheT locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...