invalid Posted April 20 Posted April 20 Spis treści Warsztat Tuningowy Lakiernie FLCustom Centrum FLBox Swap Point
invalid Posted April 20 Author Posted April 20 Na tunerze możesz zmodyfikować: Tuning mechaniczny Tuning wizualny Ustawić konwersję, przekładnię oraz zaadaptować sekwencyjną skrzynię biegów Zamontować system nitro oraz NOS Purge Lokalizacje Warsztatów: Tuning mechaniczny To modyfikacja podzespołów, aby poprawić jego osiągi, stabilność i komfort jazdy. Tuning pod prędkość maksymalną: Pojazdy spalinowe: Spoiler Turbo 3 Poziom - zwiększa prędkość o 10km/h i daje przyśpieszenie Skrzynia Biegów 3 Poziom - zwiększa prędkość o 9km/h i daje przyśpieszenie Filtr Powietrza 3 Poziom - zwiększa prędkość o 3km/h Chip Tuning 3 Poziom - zwiększa prędkość o 6km/h Intercooler 3 Poziom - zwiększa prędkość o 6km/h Niestandardowy Limiter 2 - zwiększa prędkość o 6% * Tunerzy przeważnie podają najwyższe poziomy ulepszeń danej części. Jak zależy Ci na niższym poziomie uwzględniając też niższe koszty oraz słabsze ulepszenie poproś go o to. Pojazdy elektryczne: Spoiler Redukcja Masy Baterii Chip Tuning Niestandardowy Limiter 2 * W przypadku pojazdów elektrycznych najbezpieczniej jest się sugerować zdaniem właścicieli, aby mieć pewność co do osiąganego vmaxu. Pozostały tuning mechaniczny: Spoiler Ulepszenie Hamulców Skrzynia Sekwencyjna Tempomat Przekładnia Kierownicza Ręczny Hamulec Hydrauliczny Wzmocniona Karoseria Konwersja Napędów Opony Wyczynowe Rozłączenie Napędów Anty Radar Air Ride Regulowane Zawieszenia Obniżenie Zawieszenia Butla Nitro System Nitro System Wtrysków Nitro Sterownik Nitro Mokre NOS Purge Opony wyczynowe: Spoiler Rodzaje opon wyczynowych: Opony zimowe - poprawiają prowadzenie pojazdów w okresie zimowym. Opony wyczynowe - Drift - redukują przyczepność pojazdu w poślizgu. -> Drift I | Redukują przyczepność o: 10%Wytrzymałość: 1.000 km | Koszt: 5.000$-> Drift II | Redukują przyczepność o: 20% Wytrzymałość: 1.000 km | Koszt: 10.000$-> Drift III | Redukują przyczepność o: 20% oraz są kuloodporneWytrzymałość: 1.500 km | Koszt: 20.000$ Opony wyczynowe - Race - zwiększają przyczepność pojazdu w poślizgu o 10%. -> Race I | Zwiększają przyczepność o: 10%Wytrzymałość: 1.000 km | Koszt: 5.000$-> Race II | Zwiększają przyczepność o: 20% Wytrzymałość: 1.000 km | Koszt: 10.000$-> Race III | Zwiększają przyczepność o: 20% oraz są kuloodporneWytrzymałość: 1.500 km | Koszt: 20.000$ Po zużyciu żywotności opon ulegają one zniszczeniu (przebijają się). Tuning wizualny To modyfikacja wyglądu samochodu, która nie wpływa na jego osiągi. Celem tuningu wizualnego jest podkreślenie wyglądu pojazdu. WAŻNE! Każdy pojazd posiada inny tuning wizualny. Zalecamy sprawdzenie go przed dokonaniem wyboru. System nitro System, który tymczasowo zwiększa prędkość oraz moc pojazdu. Aby system poprawnie działał potrzebne są: butla, system nitro oraz nabite impulsy. Części zakłada się u tunera, butle napełnia się u mechanika. Koszt napełnienia to 100$ za każdy impuls. Montaż NOS Spoiler Butla NOS Najpierw wymagany jest montaż butli. Kosz ten różni się w zależności od ilości impulsów i prezentuje się następująco: 3 impulsy -> 15.000$ 5 impulsów -> 25.000$ 10 impulsów -> 50.000$ System nitro Gdy mamy już butlę musimy podjąć decyzję jaki system nitro zakładamy, do wyboru są dwie pozycje: nitro suche - najprostsze rozwiązanie, mniej wydajne niż kolejna pozycja. Nie można też go dodatkowo modyfikować. nitro mokre - wydajniejszy system od opisanego wyżej, dodatkowo możemy ulepszać jego właściwości. Ulepszenia dostępne wyłącznie dla mokrego systemu nitro Niestandardowe wtryski - dzięki wydajniejszym wtryskom, nasz system nitro potrafi generować jeszcze więcej mocy i prędkości maksymalnej po uruchomieniu impulsu. Zmodyfikowany sterownik - tutaj musimy wybrać jeden z dwóch różnych wariantów ulepszenia systemu. -> wariant moc - działa na podobnej zasadzie, co ulepszone wtryski i daje nam jeszcze większy przyrost mocy -> wariant czas - w tym przypadku zamiast przyrostu mocy, zwiększa nam się czas działania poszczególnego impulsu. Część wydłuża impuls o 2 sekundy. NOS Purge To system oczyszczania nitra, w którym można zmodyfikować strumień systemu, zmienić jego kierunek oraz kolor. Wymagane jest założenie części u tunera "NOS Purge" do prawidłowego działania. Spoiler Możliwe zmiany konfiguracji: Predefiniowanie Ustawienia Kierunek strumienia Kolor strumienia Predefiniowane Ustawienia Wybór ilości oraz umiejscowienia dysz, kwoty są następujące: 10.000$ -> Pojedyncza przy masce 20.000$ -> Przy masce 30.000$ -> Potrójne przy masce 20.000$ -> Przy kołach przednich 20.000$ -> Przy kołach tylnich 40.000$ -> Przy masce i kołach przednich 40.000$ -> Przy masce i kołach tylnich Kierunek strumienia Zmiana kierunku strumienia. Koszt zmiany konfiguracji wynosi 5.000$ dla każdej dyszy osobno.Wygląd panelu: Kolor strumienia Dostosowanie koloru strumienia do własnych preferencji. Koszt zmiany konfiguracji wynosi 30.000$ oraz 2.000FLC. Wygląd panelu: Nitro przełącza się między trybem dopalacza a oczyszczania pod altem, opcją Purge. Przydatne strony: robopryczi.top - Strona wykonana przez @Pryczi, na której znajdziesz kalkulator tuningu, a także inne przydatne rzeczy. fivelife.vin - Strona stworzona przez kilku graczy FiveLife, gdzie między innymi są opisane prędkości maksymalne oraz przybliżone ceny pojazdów z komisu/salonu/doków oraz również inne rzeczy. * Powyższe strony są "fanowskimi" projektami, FiveLife ich nie wspiera, ani nie tworzył. Powrót do góry
invalid Posted April 20 Author Posted April 20 Dostępne Lakiernie: Lakiernia Samoobsługowa La Mesa - zwykłe lakieryTania lakiernia | Przedział cenowy: 350$ - 500$ Lakiernia Samoobsługowa Strawberry - lakiernia z kolorami metalicznymi oraz perłowymi (droga lakiernia)Droga lakiernia | Przedział cenowy: 1.800$ - 25.000$ Lakiernia Samoobsługowa na lotnisku LS - przeznaczona dla helikopterówDroga lakiernia | Przedział cenowy: 1.800$ - 25.000$ Kolory w lakierniach zmieniają się co 2 tygodnie. Mieszalnia Farb Znajduje się w Paleto Bay tuż obok warsztatu. Wystarczy udać się autem w marker, kliknąć "E" i otworzy się panel tworzenia lakieru. Mieszalnia umożliwia podgląd wybranych kolorów przed zakupem. Po wybraniu koloru mamy możliwość stworzenia puszek farb:Farba Klasyczna - Koszt 500$ Farba Metaliczna - Koszt 1000$ Farba Matowa - Koszt 2500$Następnie wystarczy się udać do dowolnej lakierni z puszką farby w ekwipunku i na samym dole listy będzie widoczny utworzony kolor. Nie ponosi się kosztu malowania własnym kolorem. Powrót do góry
invalid Posted April 20 Author Posted April 20 W warsztacie FLCustom można: Dodać lub usunąć dodatki pojazdu* Koszt zmiany: 750 FLC / dodatek Zmienić kolor wnętrza*Koszt: 1.000 FLC Zmienić kolor zegarów Koszt: 1.000 FLC * jeżeli pojazd posiada taką możliwość Lokalizacja: Los Santos - Pillbox Hill Powrót do góry
invalid Posted April 20 Author Posted April 20 Centrum FLBox umożliwia: Zmianę koloru felg, świateł, neonów oraz dźwięku klaksonu Założenie paintjoba* Zmianę nadwozia pojazdu* * jeżeli pojazd posiada taką możliwość Lokalizacja: Los Santos - Strawberry Dostępne modyfikacje przy użyciu FLCard: Spoiler WAŻNE! Światła oraz neony posiadają żywotność procentową. -> Lampki przepalają się po przejechaniu 2.000 kilometrów. -> Neony pękają po dystansie 1.000 kilometrów. Zużycie procentowe nie spada, kiedy kolorowe neony i/lub światła są wyłączone w aplikacji Veh Panel. Malowanie felg - 4 sztuki FLCard Koszt: 10.000 $ | Demontaż: 5.000 $ Kolorowe światła - 4 sztuki FLCard Koszt: 25.000 $ | Demontaż: 12.500 $ Neony - 4 sztuki FLCard Koszt: 20.000 $ | Demontaż 10.000 $ Paintjob - 4 sztuki FLCard Koszt: 30.000 $ | Demontaż: 15.000 $ Klaksony - 3 sztuki FLCard | Demontaż: 2.500$ zwykły - Koszt: 5.000 $ muzyczny - Koszt: 7.500 $ pętla - Koszt: 10.000 $ Zmiana nadwozia Polega na zmianie wariantu aktualnie posiadanego pojazdu przy użyciu karty ulepszeń. Możliwe zmiany nadwozia: * Odrdzewianie / odnowienie (w przypadku aut z rdzą) * Lowrider - pojazd zyskuje hydraulikę oraz inne modyfikacje przystosowane dla lowridera * Widebody - poszerza pojazd o bodykit oraz dodaje większą ilość modyfikacji wizualnych Dokonując zmiany nadwozia pamiętaj o demontażu całego tuningu wizualnego (za wyjątkiem felg) oraz mechanicznego. Kolor felg, światła oraz neony pozostają po zmianie. Możliwe warianty zmian nadwozia oraz kwoty: Spoiler Zmiana nadwozia wymaga karty ulepszeń. Można ją zakupić w sklepie premium (przycisk F4) za kwotę 10.000 FLC albo od gracza. 10F -> 10F Widebody | Koszt: 250.000$ Banshee -> Banshee Custom | Koszt: 250.000$ Brioso 300 -> Brioso 300 Widebody | Koszt: 75.000$ Buccanner -> Buccanner Custom | Koszt: 100.000$ Chino -> Chino Custom | Koszt: 100.000$ Dubsta -> Dubsta Custom | Koszt: 150.000$ Dukes -> Dukes Custom | Koszt: 75.000$ Emperor -> Emperor Odnowiony | Koszt: 75.000$ Faction -> Faction Custom | Koszt: 100.000$ Gauntlet Classic -> Gauntlet Classic Custom | Koszt: 100.000$ Glendale -> Glendale Custom | Koszt: 100.000$ Impaler -> Impaler Custom | Koszt: 100.000$ Impaler -> Impaler Custom2 | Koszt: 75.000$ Imperator -> Imperator Custom | Koszt: 75.000$ Itali GTB -> Itali GTB Custom | Koszt: 75.000$ Journey -> Journey Odnowiony | Koszt: 100.000$ Manana -> Manana Custom | Koszt: 100.000$ Minivan -> Minivan Custom | Koszt: 100.000$ Moonbeam -> Moonbeam Custom | Koszt: 100.000$ Nero -> Nero Custom | Koszt: 400.000$ Peyote -> Peyote Custom | Koszt: 100.000$ Primo -> Primo Custom | Koszt: 100.000$ Ratloader -> Ratloader Odnowiony | Koszt: 75.000$ Rebel -> Rebel Odnowiony | Koszt: 75.000$ Retinue -> Retinue MK2 Custom | Koszt: 75.000$ Roosevelt -> Roosevelt Custom | Koszt: 500.000$ Sabre GT -> Sabre GT Custom | Koszt: 100.000$ Sentinel Classic -> Sentinel Classic Widebody | Koszt: 250.000$ Slamvan -> Slamvan Custom | Koszt: 75.000$ Specter -> Specter Custom | Koszt: 100.000$ Surfer -> Surfer Custom | Koszt: 100.000$ Tornado -> Tornado Cabrio | Koszt: 75.000$ Tornado -> Tornado Custom | Koszt: 100.000$ Virgo -> Virgo Custom | Koszt: 100.000$ Voodoo -> Voodoo Custom | Koszt: 100.000$ Podziękowania za pomoc przy spisywaniu dla: @Abbycane, @Klari, @Krzysztof1996, @MIKENOWSKY, @Vose, @Piotrekk, @Bambus_top, @milicjant4, @Kapi01 oraz @Kyro. Powrót do góry 1
invalid Posted April 20 Author Posted April 20 Czym jest swapowanie silników? System pozwala na zmianę silnika w naszym pojeździe zgodnym z jego rodzajem na inne modele. Pozwala zwiększyć osiągi dowolnego pojazdu daleko ponad aktualnie znany tuning mechaniczny.Co się zmienia po zmianie silnika? Dźwięk silnika Prędkość maksymalna Moc Parametry skrzyni biegów Koszt tuningu mechanicznego zmienia się na ten od dawcy. Możliwe kombinacje do swapowania Silnik spalinowy -> Samochód spalinowy Silnik spalinowy -> Samochód elektryczny (nie odwrotnie) Silnik moto spalinowy -> Motocykl spalinowy Silnik moto spalinowy -> Motocykl elektryczny (nie odwrotnie) Miejsca, w których zakupisz silnikiSilniki od samochodów: Sandy Shores | Silniki zwyczajne: 500-650 EP Paleto Bay | Silniki uliczne: 651-830 EP Los Santos - El Burro Heights | Silniki wyścigowe >830 EP Silniki od motocykli: Grapeseed Jak zakupić silnik? Aby dokonać modyfikacji musimy kupić silnik w jednej dostępnych lokalizacji i 2 możliwych form zakupu. W obu przypadkach cena zakupu jest zmienna: zależy od podaży i popytu ze strony zainteresowanych. Licytacja silników zwyczajnych, ulicznych oraz motocykli: Spoiler Każde ze stanowisk jest dostępne przez kilka dni. Oferty będą dostępne na zasadach aukcji holenderskiej. Cena będzie wyjściowo wysoka ale z czasem będzie się zmniejszać. Wygrywa gracz, który jako pierwszy zaakceptuje aktualną ofertę. Po zakupie stanowisko się resetuje, jednak cena znów osiąga próg maksymalny i stopniowo się zwiększa. Na początku cena będzie wynosiła 200%, a w ciągu 2 godzin spadnie do 75% i na tym poziomie pozostanie do czasu kolejnego zakupu. Nie ma limitu ilości sztuk z danego stanowiska, ogranicza jedynie Was stan konta i czas dostępności oferty. Licytacja silników wyścigowych: Spoiler Oferta silnika będzie dostępna przez kilka dni, aby każdy gracz miał szansę wziąć udział w licytacji. W momencie zalicytowania kwoty natychmiast ona znika z puli naszej gotówki. W przypadku przelicytowania przez innego gracza pieniądze wrócą na Wasze konta bankowe (jest to szybki sposób na sprawdzenie, czy nadal wygrywa się licytację) Przez ostatnie 24 godziny licytacja przechodzi w tryb niejawny, w tym czasie licytowane wartości zostają ukryte, dając efekt podobny do przetargu. Nikt nie wie ile kto oferuje do momentu zakończenia licytacji - wygrywa najwyższa oferta. UWAGA! Podczas licytacji niejawnych gotówka jest pobierana na poczet licytacji i nie wraca do nas aż do momentu zakończenia licytacji (oczywiście poza osobą, która wylicytowała silnik). Zakupiłem(am) silnik, co dalej? Gdy już posiadasz wybrany silnik należy udać się na Swap Point znajdujący się w Los Santos (dzielnica Strawberry). Tam dokonasz swapu silnika, a także możesz sprzedać zalegające silniki, które wcześniej zostały zakupione za kwotę 75% wartości oraz zdemontować silnik z pojazdu, który już był swapowany. Koszt zmiany silnika: 10.000 $ | 1 dzień Koszt demontażu silnika*: 7.500$ | 1 dzień * Ważne! Nie można demontować fabrycznych silników pojazdów. Istnieje możliwość przyśpieszenia procesu za kwotę 1.000 FLC, które skraca czas o 1/3 czasu pozostałego do końca. Po zatwierdzeniu zmiany silnika pojazd znika „z posiadania", nie ma go na liście oraz na parkingu miejskim do momentu odebrania pojazdu po swapowaniu. Należy wtedy wrócić na Swap Point i go odebrać - wtedy pojawi się na liście aut w parkingu miejskim. Powrót do góry
Recommended Posts