Popular Post Herwi Posted September 1, 2023 Popular Post Share Posted September 1, 2023 Przepraszamy za chwilę milczenia, ale byliśmy trochę zajęci nie tylko życiem prywatnym. 👋 Rywalizacja organizacji - mięso dzisiejszego newsa - system zadań opierający się na zdobywaniu przez organizacje punktów rankingowych oraz tokenów za wykonywanie zadań. Punkty decydują o pozycji w rankingu sezonu, a tokeny możecie wydać w sklepie organizacji. Sezony Wraz z dzisiejszą aktualizacją zostaje wprowadzona mechanika sezonów. Sezony będą trwać około 3 miesiące i z założenia mają kończyć się w niedziele. Sezon, który zaczyna się dzisiaj nosi nazwę Przedsezonu nie bez powodu. Oznacza to, że nie przedstawia on finalnej wersji prezentowanego systemu. Jest on też trochę okrojony z funkcjonalności, abyśmy byli w stanie wystartować sezon o numerze 0 wraz z początkiem września. Głównym celem przedsezonu jest przetestowanie systemu oraz wyciągnięcie danych statystycznych, na podstawie których będziemy mogli dokonać balansu i kalibracji mechanik w przyszłych sezonach. Innymi słowy jest to test na żywym organizmie, a nie w sterylnych warunkach. Sezony oznaczone są kwartałem, w którym się zaczynają, jednak nie pokrywają się one z kwartałami kalendarzowymi. Jest to zabieg celowy, który ma na celu wyznaczenie ram czasowych Sezonu 1 od początku grudnia do końca lutego, tak aby pokryć zarówno okres świąteczny, jak i feryjny. Mechanikę sezonów planujemy w przyszłości użyć w nowych systemach, oraz zaadaptować ją do istniejących podczas ich modernizacji. Zadania Głównym elementem systemu są zadania. Na początek zadania głównie opierają się o prace, jednak w przyszłości planujemy dodać więcej zadań niekoniecznie związanych z zarabianiem. screen poglądowy - wartości losowe Jednocześnie możecie mieć aktywne 3 zadania, a pula zadań dostępnych w ciągu jednego dnia to 5. Nowe zadania losują się codziennie o północy. Zadania wylosowane na początku danego dnia można wykonać tylko do końca dnia (nie przechodzą one na dzień następny). Zadania mogą aktywować tylko liderzy oraz v-ce liderzy organizacji. Czas zadania zaczyna się liczyć od momentu wbicia jakiegokolwiek postępu w danym zadaniu. Oznacza to, że aktywacja zadania nie uruchamia licznika czasu. Czas trwania zadania jest widoczny na jego miniaturze, w liście aktywnych zadań. Realizacja zadań Zadania możecie spotkać w różnych wariantach. Różnice między nimi to nagrody oraz liczba potrzebnych osób do wykonania danego zadania. Weźmy pod lupę zadanie Zarób 10 000$ w wariancie 5 osobowym. Załóżmy nagrody: 20 000$ 2000 xp Tego zadania nie da się wykonać w mniej niż 5 osób. Oznacza to, że dany gracz może mieć maksymalnie 2000$ udziału w postępie zadania. Nie oznacza to jednak, ze nie może tego zadania wykonać większa liczba osób (w przyszłości taki limit może się pojawić). Jeżeli chodzi o nagrody to w przypadku, gdy to zadanie wykona 5 osób, każda z udziałem 200$ postępu w zadaniu, to nagroda zostanie podzielona po równo między nimi (4000$ i 400xp na gracza). Oznacza to, że nagroda jest zawsze dzielona między graczy według ich procentu udziału w zadaniu. Czyli x/y * n - gdzie x to udział, y to cel, a n to nagroda. Podgląd postępu zadań Aby podejrzeć postęp zadania wystarczy spojrzeć na nakładkę widoczną po prawej stronie ekranu. Pasek pod miniaturką oznacza indywidualny postęp gracza w zadaniu. Gdy pasek jest w kolorze zielonym oznacza to, iż gracz zdobył maksymalny udział w danym zadaniu przypadający na jedną osobę. Postęp wewnątrz koła (fioletowy) obrazuje postęp całej organizacji w danym zadaniu, a dodatkowo jest widoczny procent ukończenia całego zadania. Te same dane są również dostępne w innej formie w oknie zadań organizacji. screen poglądowy - wartości losowe Ranking sezonowy Miejsce w tabeli wyników wyznacza liczba punktów rankingowych, im więcej tym lepiej. W przypadku remisu pod względem pierwszego kryterium, brane pod uwagę jest drugie - czas. Przez czas rozumiemy czas realizacji zadań - aby wyświetlać mniejszą wartość, która jest łatwiejsza do porównania, zamiast całkowitego czasu wyświetlamy średni czas poświęcony na zdobycie 1 000 RP (punktów rankingowych). screen poglądowy - wartości losowe W związku z tym, aby mieć wysokie miejsce w rankingu nie liczy się kolejność wykonywania zadań, a strategia na jak najszybsze wykonanie poszczególnego zadania. Dzięki temu system jest sprawiedliwy i nie nagradza graczy, którzy grają o godzinie, w której losują się zadania na dany dzień. Ranking wewnętrzny Rywalizacji nigdy zbyt wiele - macie możliwość sprawdzenia rankingu wewnętrznego organizacji. Ranking ten może posłużyć również jako sposób rozliczania członków organizacji z aktywności. Ranking ten uwzględnia tylko udział w ukończonych zadaniach organizacji. Sklep organizacyjny System zadań organizacji wprowadza również sklep, w którym możecie zakupić premie organizacyjne. W sklepie zapłacicie tokenami, które możecie zdobyć wykonując zadania. screen poglądowy - wartości losowe Premie możecie zakupić w różnych konfiguracjach (czas trwania, wysokość premii). Po zakupie premii zostaje ona od razu aktywowana, a na zakup kolejnej premii w danej pracy zostanie nałożony cooldown 48 godzin. Przez pierwsze dni sklep będzie świecił pustkami, ponieważ jesteśmy jeszcze w trakcie balansowania cen premii. Historia zadań W oknie historii zadań możecie podejrzeć przeszłe zadania - zarówno ukończone jak i te nieukończone. W niedługim czasie pojawią się w poniższej tabeli takie dane jak nick gracza, który rozpoczął zadania oraz dodatkowa tabela przedstawiająca progres poszczególnych graczy w danym zadaniu. Nowe menu Przygotowaliśmy dla Was miejsce, w którym wygodnie znajdziecie (prawie) wszystkie okna, oraz podejrzycie jakie w ogóle są dostępne czy też jaki klawisz je otwiera. Możecie też również wygodnie kliknąć myszą na daną zakładkę, bez konieczności pamiętania wszystkich skrótów klawiszowych. Od teraz otwierając listę graczy, czy okno premium zobaczycie nowe Menu. Domyślnie otwiera się ono za pomocą ESC, a standardowe menu gry SHIFT + ESC. Dajemy Wam też możliwość zamienienia tych skrótów. Opcję tą znajdziecie pod przyciskiem zębatki, przy zakładce "Menu gry". Rotacja Do puli pojazdów w komisach i salonach dodano 16 zupełnie nowych modeli. Wyczekujcie licytacji pierwszych i drugich egzemplarzy w najbliższym czasie. Nowe blipy Mapa została odświeżona, blipy przeprojektowane, a legenda naprawiona. Podczas projektowania nowych ikon zadbaliśmy o to, aby podzielić oznaczone miejsca na kategorie. Przynależność do danej kategorii sugeruje wygląd ikony. Te związane generalnie z pojazdami są żółte (wpadające w pomarańcz), giełdy są bladozielone, sklepy jaskrawozielone i tak dalej. Markery Kolejną rzeczą, która została przeprojektowana są markery. Odświeżyliśmy markery prac, parkingów oraz egzaminów. Dodatkowo w warsztacie naprawczym oraz tuningowym zastąpiliśmy informacje tekstowe ikonami w formie markerów. Brzydkie napisy zniknęły ze spawnerów pojazdów publicznych, a zastąpił je znak "NO PARKING" rysowany w 3d pod pojazdem. Pozostałe zmiany zmieniono lokalizację sprowadzania 1, usunięto zbędne spawnery pojazdów publicznych, poprawiono lokalizację znacznej części spawnerów pojazdów publicznych, ikony bankomatów oraz pojazdów publicznych domyślnie są ukryte, aby je zobaczyć należy prztrzymać M, ukryto blipy fotoradarów, dodano 139 brakujących paintjobów Nadchodzące zmiany Odświeżenie powiadomień nad mapą (obecne nie są widoczne podczas gdy jest otwarte nowe menu). Dodanie asortymentu do sklepu organizacji. Dodanie "Jak zacząć?" w zakładce baza wiedzy. Tygodniowe premie w postaci tokenów za miejsce w rankingu. Historia zakupów w sklepie organizacyjnym. Dodatkowe informacje w historii zadań: kto zaczął zadanie, tabela progresu uczestników zadania. Aktywne zadania: możliwość anulowania zadania, szczegóły zadania: kto rozpoczął zadanie, tabela progresu uczestników zadania. Paginacja treści okien (tabel), w których może pojawić się scroll. Nagroda (chociażby tylko pieniężna w przedsezonie) za zdobyte miejsce w klasyfikacji na koniec sezonu. Osiągnięcia na koniec sezonu dla każdego członka organizacji za zajęte miejsce. Na koniec pozdrawiam graczy i mam nadzieję, że się spodoba, bo włożyłem w ten skrypt kawał serducha. Dziękuję również wszystkim, którzy przyczynili się do powstania tej aktualizacji, bez Was zostałaby wprowadzona pewnie nigdy. Specjalne podziękowania lecą również do osób odpowiedzialnych za rotację, kawał dobrej roboty! ❤️👋 54 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chemik Posted September 1, 2023 Share Posted September 1, 2023 Warto było czekać! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ceglasty Posted September 1, 2023 Share Posted September 1, 2023 Super zmiany, czekam na więcej. Może będzie mi dane przetestować. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ditru Posted September 1, 2023 Share Posted September 1, 2023 (edited) Wszystko prezentuje się bardzo ładnie… no może mi osobiście te nowe blipy nie leżą 😅 Nie mniej jednak zmiany potrzebne, które na pewno urozmaicą rozgrywkę. Czekam jeszcze na przebudowę kafejki 😉 Edited September 1, 2023 by Ditru 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
igorek019 Posted September 1, 2023 Share Posted September 1, 2023 Zmiany zdecydowanie na plus, szanuję za chęci oraz nakład pracy całej ekipy do robienia takich świetnych update'ów😀 Czekam na więcej! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PatriX1221 Posted September 1, 2023 Share Posted September 1, 2023 😍 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agent007 Posted September 1, 2023 Share Posted September 1, 2023 Git robota 🤝 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freyuuu Posted September 1, 2023 Share Posted September 1, 2023 Kox, ale godzina updatu słaba Link to comment Share on other sites More sharing options...
WujekEddy Posted September 1, 2023 Share Posted September 1, 2023 Jest ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herwi Posted September 1, 2023 Author Share Posted September 1, 2023 18 minut temu, Freyuuu napisał: Kox, ale godzina updatu słaba Inaczej byście musieli czekać do następnego tygodnia Godzina taka ze względu na zadanka org, żeby było sprawiedliwie wobec tych, co grają rano. Pod względem rotki rzeczywiście na minus, ale cóż. Coś za coś. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freyuuu Posted September 1, 2023 Share Posted September 1, 2023 2 minuty temu, Herwi napisał: Inaczej byście musieli czekać do następnego tygodnia Godzina taka ze względu na zadanka org, żeby było sprawiedliwie wobec tych, co grają rano. Pod względem rotki rzeczywiście na minus, ale cóż. Coś za coś. ok, wybaczam 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarqes Posted September 1, 2023 Share Posted September 1, 2023 Ciekawa aktualizacja jak najbardziej na + Link to comment Share on other sites More sharing options...
Major2006 Posted September 1, 2023 Share Posted September 1, 2023 NOWAY update Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosmi Posted September 1, 2023 Share Posted September 1, 2023 spoko Link to comment Share on other sites More sharing options...
PralinQa Posted September 1, 2023 Share Posted September 1, 2023 Będzie się działo xD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vanddeloon Posted September 2, 2023 Share Posted September 2, 2023 Zapowiada sie ciekawie ❤️ 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mlodyykc Posted September 19, 2023 Share Posted September 19, 2023 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
xwojtas1234 Posted October 23, 2023 Share Posted October 23, 2023 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts